top of page

9 סוגי תקיעות בקריירה

תאמינו או לא – יש שחיכו שמשהו יקרה, שמישהו אחר יקח את האחריות ויגרום להם לזוז ממקום העבודה שלהם, שמישהו יסגור להם את העסק, הם חיכו לרגע לנוח או זמן לדייק את המקצוע שלהם. מגיפת הקורונה הזיזה מעל מילון איש מהמשבצת שלהם, כאלה שיתכן שהיו תקועים במקום הקבוע שלהם ולא העזו לעשות את השינוי. אני טוענת שבכל אדם יש מקצוע. אם לא זיהיתם את המקצוע שלכם כנראה שאתם תקועים. המאמר שלפניכם עוסק בתשעה סוגי תקיעות בקריירה שיכול להיות שתוכלו לזהות בעצמכם ותתחילו לפעול.

• תרבות העבודה הזמנית

"לחפש עבודה" זה הרגל. איך לא שמתי לב? התרגלתי לזה. התרגלתי לחפש, התרגלתי לומר "אני מחפש עבודה". כי ככה זה אצלנו במשפחה. יש לנו את תרבות "העבודה הזמנית". זה מגיע מתוך הנחת יסוד שכולם כל הזמן מחפשים עבודה. אני כאן לומר לכם שהנחת היסוד לא מדויקת. יש אנשים שהם במקצוע הנכון ולכן לרוב הם לא יחליפו את מקום העבודה שלהם. טוב להם היכן שהם נמצאים. קחו לכם משימה ומצאו אנשים שטוב להם במקום העבודה, ראיינו אותם, הם ישמחו.


• בחרתי במקצוע שלי בגלל טראומה אישית

כן, טראומה עלולה לבחור עבורכם מקצוע. לדוגמא ילד שראה את אמא שלו חולה כל הזמן יכול להיות מאוד שיהיה רופא מכיוון שכילד מאוד רצה שאמא שלו תחלים. ילד שהיה זקוק לטיפול ולא קיבל טיפול יכול להיות שיהיה מטפל. אבל, יכול להיות מאוד שהרופא או המטפל כבר לא רוצים לחיות את העבר שלהם. יכול להיות שנכון לעכשיו, הם מחליטים לטפל בטראומה שלהם בדרך אחרת ולא דרך המקצוע שלהם. לתשומת לבכם: טראומה לא מטופלת עלולה להוביל אתכם לעסוק במקצוע לא מתאים ולגרום לכם להרגיש לא מספיק טובים. לכן חשוב להיות ערניים לנפש שלכם.


• אני יודע להיות הכל למה לי לבחור?

בחרתי להתייחס אליה בין הראשונות כי זו תקיעות שאני מזהה אותה יותר ויותר בקליניקה שלי. קוראים להם אנשי גם וגם. ועכשיו בחזרה אליכם, אם אתם יודעים לעשות הכל אתם לא צריכה לבחור. בורכתם בשלל מתנות מהיקום הגיע הזמן שתעניקו את המתנות שלכם לאנשים שזקוקים לכך. תערכו רשימה לפני כדי שתוכלו לפתח את זה אחד אחד. תתחילו מאחד.


• אני רואה את היעד אבל אני לא מצליח לזהות את הדרך המובילה

הדרך תהייה גם בצבע ירוק. יהיו גם ימים עם צבעים יותר אחרים. אל תנסו לראות את הסוף. זיכרו: בונים את העתיד בהווה. הדרך היחידה להתקדם היא לחיות את הרגע הזה. וכל יום לבצע פעולות קטנות.


• זה לא יכול להיות ליד זה חייב להיות שלמות או למות

עוד שניה זה קורה! אבל, פדיחה !!!!שלמות או למות בדרך כלל שייכת לתרבות שנולדת אליה. זו יכולה להיות תרבות שמאוד מקפידה על כללים ומוסכמות ברורות ואתם נמנעים מפדיחות. לידיעתכם מאחורי כל תרבות קיימים אנשים שמעודדים הצלחה אישית. אז כן! כן! לפדיחות כך תבנו את השלמות שאתם רוצים להשיג. עצמו עיניים וצאי לדרך.


• אסור לי להכיר במי שאני, שלא ידעו פ ד י ח ה

לדעת מי שאתה ולא לספר על המקצוע שהנשמה שלך בחרה כי יסתכלו עליך בצורה מוזרה כמו מתקשרת מעולם הרוח, מדברת עם חיות או פותחת בקלפים. מה עושים? מקדמים את העשייה שלך בלי להתייחס לאנשים לתגובות. בעיקר לעבוד על הביטחון העצמי. תזכרו שאנשים מתרגלים לכל דבר.


• תעזבו אותי, אני זקוק לזמן הבשלה

אני רוצה מאה אחוז ביטחון. מקצוע שתמיד יהיה בו עבודה. אני רוצה לחדש לך משהו, אם הפנימיות שלך טובה ונעימה לבריות תמיד תהייה לך עבודה. בכל מקום יקבלו אותך וישלמו לכם ממש טוב. המקצוע הבטוח הוא אתם! אתם מביאה את עצמכם לכל מקצוע שאתם תבחרו. ההתבלבלות היא רגשית ולא חיצונית.


• מי שיודע מתחייב ומי שמתחייב צריך לעשות

אתם לא רוצים להתחייב. אתם יודעים בוודאות את המקצוע שלכם. אתם לא מעוניינים להתחייב כי אם תתחייבו אתם צריכים לחשוף לכל העולם מה אתם רוצים לעשות באמת. זה קצת מביך אתכם. כי יכול להיות שכולם יודעים כמה שאתם מצליחנים ואיך תראו פתאום שאולי טעיתם בדרך? בדרך יש כשלונות שמחזקים אותנו.


• לא מרווחים מזה כסף!

ואוו רציתי להתחיל עם התקיעות הזאת, תאמינו או לא זו לא תקיעות מספר אחד. כי כשרוצים משהו קורה משהו קוסמי באוויר שפותח את כל הדלתות. ובכל זאת אין מתנות חינם, יש לבצע פעולות קטנות לכוון למטרה.


בכתיבת המאמר נעזרתי בספר "לכל אדם יש שביל" המומלץ לכל אדם המעונין בשינוי קריירה.


זיהיתם את התקיעות שלכם? מוזמנים ליצור איתי קשר אפשר בנייד 050-8387806 גם במייל noas077@gmail.com נועה שטטלנדר קואוצ'רית לשינוי קריירה ושיווק רעיונות עסקיים.

341 צפיות
נועה שטטלנדר

היי, שמי נועה שטטלנדר.

קואוצ'רית לשינוי קריירה ושיווק רעיונות עסקיים ומפתחת שיטת תקשורת דרך משחק.

אני מאמינה שברגע שתאזרי

אומץ לטעות יהיה לך יותר

קל לחולל את השינוי

מזמינה אותך לתאם איתי פגישה ולשנות את מה שביכולתך

אם את מוכרת חצי מיליון שקל עבור חברה כמה תמכרי עבורך?
אם את מוכרת חצי מיליון שקל עבור חברה כמה תמכרי עבורך?
מפחדים מחשיפה? כנסו לטיקטוק
מפחדים מחשיפה? כנסו לטיקטוק
לאנשים עצלנים מוכרים קורסים יקרים !
לאנשים עצלנים מוכרים קורסים יקרים !
את זה בטוח לא ידעתם על האינסטגרם!
את זה בטוח לא ידעתם על האינסטגרם!
bottom of page